Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

mam ren meg 1,6 96 r.tydzień temu padła uszczelka na głowicy i wywaliło mi płyn od chłodzenia wymieszany z olejem.wszystko zostało zrobione.uszczelka wymieniona, głowica sprawdzona, układ chłodzenia przepłukany plyny wymienione.wczoraj zrobiłem 100 km, wjechałem na parking i temp skoczyła ponad połowę wskaźnika.rano odpaliłem i tez skoczyła ponad połowę wskaźnika, pochodził z 20 s i spadła prawie do zera.nie wiem czy to normalne, pewnie znowu cos nie tak.zaznaczam ze jestem laikiem.pomóżcie cos wyjaśnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale może przycinać się termostat.

Jeżeli po odpaleniu temperatura szybko rośnie, aby po chwili spaść szybko w dół, to właśnie objaw blokowania się termostatu.

To, że na postoju temperatura rośnie to normalny objaw, powinna rosnąć do momentu aż włączy się dmuchawa na chłodnicy i wtedy temperatura powinna spadać i ustalić się na pewnym poziomie.

Sprawdź w pierwszej kolejności termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinna rosnąć do momentu aż włączy się dmuchawa na chłodnicy i wtedy temperatura powinna spadać i ustalić się na pewnym poziomie.
nie zupełnie tak ale na chłopski rozum niech i tak pozostanie ;-) , dochodzi kwestia otwacia dużego obiegu i na pewno "sie nie ustali na tym pewnym poziomie". Będzie potem oscylować, za pomocą wentylatora lub nadmuchu podczas jazdy, ale na pewno sama sie nie ustali ;-) . Summa summarum też mi sie ten termostat nie podoba, choć pierwsze objawy wskazują na zapowietrzenie. Czy układ był odpowietrzany ? Ponoć w Reni trzeba, bo samo nie "wybombelkuje" jak u innych :). Dużo powiedzą węże czy twarde i jak równomiernie lub nierównomiernie sie nagrzewają (dolny i górny)?
Odnośnik do komentarza