Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Scenic 98r 1,6 8V + BRC pytania.


peri00

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Tydzień temu zafundowałem mojemu autku instalke BRC (nie sekwencje). Na początku było ok, ale teraz gdy chcę przełączyć na gaz na postoju auto gaśnie , podczas jazdy przełącza się , ale jest mocne szarpnięcie-co go boli? Gdy się już przełączy nagaz to też jest już ok , wolne obroty nie falują , nie gaśnie. No i spalanie , na PB 8/100 a teraz gazu wyszło około 15l/100. Macie jakieś propozycje lub porady?

Pzdr

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak tydzień temu to masz wszystko na gwarancji i powinieneś jechać zrobić jakieś regulacje. Zawsze tak jest na początku. Wszystko musi się ułożyć (np. membrany w reduktorze) i po jakimś czasie trzeba ponowić regulacje i będzie dobrze (oby).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanko czy komuś ułożyło się już samo ?? Bo mi jak założyli sekwencje to było ciągle fatalnie - palił od 10 - do 12L na 100 km ( przejechane 3000km) potem jak przeszedłem na II generacje (też ponad 3000 km) od początku było tak samo pali średnio 8,2 L na 100km( max do 9,7 L ale jazda 150- 160 km/h ) n.

To jak to jest poprawiło się komuś po dłuższej jeździe samo ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak człowiek nie myśli :evil: Fakt,mam ten gaz dopiero od tygodnia ,ale.... Dzisiaj po przejechaniu 200km postanowiłem dotankować gaz , i tu SZOK!!!! Weszło 18,5 litra!!! Czyli pali 9,5l a nie 15 jak pisałem. Okazało się że ciała daje kontrolka poziomu ilości gazu w butli. Ufffffffffffffff.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego część instalatorów powiela takie brednie.

To nie brednie peri00 napisał, że to nie sekwencja. A jeśli trzeba je regulować to z jakiego powodu? Czy nie powinna wystarczyć pierwsza regulacja tuż po instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BRC umnie przy II generacji kontrolka też chodzi jak chce dlatego ona jest tylko orjentacyjna dość częste też było że mrugały sobie wszystkie i przeskakiwały na jedną poprostu trzeba pojechać do gazownika bo to może oznaczać kiepską mase albo błąd kompa od gazu jak mi tłumaczono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak powinna.

Powinna, czy wystarcza? Bo to małe słowo robi dużą różnicę. Może jakieś argumenty poparte doświadczeniem by nas bardziej przekonały? W II generacji podlega regulacji między innymi ciśnienie (podciśnienie) na reduktorze. Na samym początku używania instalacji charakterystyka reduktora może zmienić się znacznie. Każdy szanujący się warsztat po kilku dniach zaleca przyjazd na regulację (nieodpłatną oczywiście). Jeśli ktoś tego nie robi to nie jest to dobry mechanik. Być może przy tym pierwszym sprawdzeniu nic nie będzie wymagało regulacji, ale to zależy od jakości użytych części i nie jest argumentem za tym żeby tego nie robić w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak.

Obecnie mam instalacje Tartarini SGI, zakładałem u dealera Renault Pierzak (filia) w Świętochłowicach. Zakładana była w chwili zakupu samochodu Scenic II 1.6v16 (2006). Regulacja przy zakładaniu. Teraz 46000 km wszystko działa bez zarzutu.

Poprzednio Megane 1.4v16 (2002), instalacja Romano Lambda System II (prawie od nowości). Zakładana Auto-Mix w Skrzyszowie. Regulacja przy zakładaniu oraz po 90000 km (wymiana membrany). Sprzedany przy ok. 150000km. Działała bez zarzutu.

Wniosek. Wiedza, wiedza i jeszcze raz doświadczenie. Uważam, że jest to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to jak fabryczne holenderskie instalacje:).U mnie srednio po miescie wcina 9l/100km.Poziom paliwa podlaczony fabrycznie pod wskazania z deski rozdzielczej,i pod fabryczny komputer.Nawet sie pokrywa z rzeczywistym spalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość GazMajster

Każdą instalkę należy doregulować po pewnym przebiegu. Najlepiej zrobić to po ok. 1000 i 5000 km. Nie boli, bo nie kosztuje i zawsze wiem co się dziej.

Co do rezerwy. Zawsze i w każdej instalce należy ją traktować czysto orientacyjnie.

Co do Holenderskich instalek pozwólcie, że sie nie będę wypowiadał, bo naogół są bardzo niechlujnie wykonane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!