Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzedawać czy naprawiać i nie przedawać po 200000km


brat_olo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam Megankę z 2000r. Model Classic RXE 1,6 16V - ówczesny fullwypas:) Właśnie dobijam do 200tys i autko zaczyna dojrzewać do poważniejszych napraw. Niestety nie znam sie na tym wogóle i zastanawiam się czy podołam nie bankrutując. Może polecicie dla mnie jakies kompedium, prosto skrojone dla laika, co by takie auto wymagało aby jeszcze pojeżdzić i ew. za ile? Właściwie nic, poza wymianą cz. ekspolatacyjnych, nie robiłem.

Wiem już, że czeka mnie(prócz klimy, hamulców, oleju, filtrów, świec, płynów) wymiana rozrządu, tarcz sprzęgła, przewodów WN ale reszta to magia-podobnież jest jakiś olej w skrzyni b., katalizator, uszczelki jakieś w silniku i inne sprawy o których trzeba pamietać.

Pomóżcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Myślę, że 200kkm nie jest żadną magiczną liczbą po której auto wymaga jakichś istotnych zabiegów do dalszej eksploatacji, oprócz tych wymaganych instrukcją. Taki przebieg do naprawy głównej (remont silnika) zrobiłem swojego czasu popularnym maluchem, a technologia i materiały eksploatacyjne z innej epoki. Sam wiesz najlepiej jakie usterki wymagają naprawy w twoim autku. Jeśli nic nie cieknie i nie stuka to jeżdzisz dalej i nie wnikasz. Przewodów wysokiego napięcia o ile się orientuję to w tym silniku niema. Jeśli wymieniasz tarczę sprzęgła to i docisk. Olej w skrzyni się nie wymienia tylko sprawdza stan, ale jak ktoś ma ochotę to czemu nie. Katalizator może być jeszcze sprawny jeśli niema jakichś niepokojących objawów. Jasne, że usterki zaczną się pojawiać z wiekiem i przebiegiem częściej. Trudno jednak i chyba niezbyt ekonomicznie byłoby im zapobiegać (najskuteczniej wymianą samochodu) zanim wystąpią, bo przecież niema regóły że po określonym przebiegu wystąpią napewno. Swoją drogą ciekawe jakie przebiegi osiągają nasze meganki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli po za wymienionymi eksploatacyjnymi nic sie nie dzieje to wymieniaj i ciesz się dalszą jazdą. Pamiętaj, że kupując inne auto (nie nowe) czeka Cie podobny zabieg więc rozrząd, filtry, klocki, płyny itd. Jeżeli natomiast coś sie dzieje z silnikiem sprzedaj i kup cośinnego, młodszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć, dzięki za rady - wymieniłem rozrząd z pompą i ten drugi pasek od alternatora i wożę się dalej. Hamulce zespawali (regeneracja;). W zawieszeniu coś stuka, czasami nawet bardzo, ale mechanicy twierdzą, że tak ma być. Kosztowało okrągły 1000 zł. Drugi podobnież wydam na sprzęgło. Generalnie autko bardzo fajne tylko głośne i dużo pali (min 12 l LPG w mieście bez klimy) Chyba pojeżdzę jeszcze pare latek:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!