Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

Przede wszystkim witam wszystkich serdecznie. Postanowiłem założyć nowy temat, bo wydaje mi się, ze chyba tylko ja mam tak dużego pecha na tym Świecie.

Problem banalny - piszczy mi w okolicy lewego/prawego koła. Czasem, gdy prowadzę autko pojawia się takie charakterystyczne piszczenie jakby klocek tarł o tarczę. W momencie, gdy tylko lekko wcisnę pedał hamulca, pisk ustaje. Ponadto ten sam pisk występuje przy lekkim skręcie w prawo (właściwie to przy leciutkim poruszaniu kierownicą w prawo). Nie jest to zjawisko regularne i występuje stosunkowo rzadko.

To tyle na temat objaw.

Dwa tygodnie temu piszczenie było dużo większe, ale to było jeszcze przed naprawą. Poniżej wymieniam listę części, które zostały wymienione na nowe:

 

- klocki

- tarcze

- szczęki i cylinderki

- tylne łożyska

 

Ponadto wszystkie zaciski itd zostały oczyszczone do praktycznie gołej stali ze szczególnym uwzględnieniem klocków. Dziś jeszcze mechanik sprawdzał, czy jest wszystko ok z układem hamulcowym i nic nie stwierdził.

 

Klocki już prawie ułożyły się do tarcz, a układ został odpowietrzony.

 

Piszczenie może i nie jest jakieś wielkie, ale denerwuje mnie. Tym bardziej, że objawy są podobne (tylko ciszej) jak przed naprawą.

 

Czy drodzy Koledzy mają jakąś koncepcję, co to do diabła może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto wszystkie zaciski itd zostały oczyszczone do praktycznie gołej stali ze szczególnym uwzględnieniem klocków..

No jeżeli oczyszczone zostały do gołej blachy to jak metal trze o metal to piszczy :-D

Kiepsko szukałeś bo na forum na 100% jest o tym wątek (prośba do Ciebie - zmień treść tematu aby był bardziej precyzyjny :) )

 

Do czyszczenia nowych klocków tarcz szczęk używa sie specjalnego spray'u który usuwa wszelakie zabrudzenia z powierzchni, smary, oleje etc czego nie da sie wyczyścić zwykłą szmatką. Nie usunięcie tego brudu powoduje jego krystalizacje i w konsekwencji piszczenie.

 

Jeżeli tak jak piszesz pisk (a przypuszczam że popiskiwanie) jest również w czasie jazdy to przyjrzałbym sie cylinderkowi czy aby czy nie ma przypadkiem rdzawych wżerów (nie mam pojęcia jak sie to pisze) na krawędzi które przeszdadzałyby mu w swobodnym cofaniu sie.

 

Z tym piskiem może byc jeszcze jedna opcja. Miałem tak przez jakiś czas w sportingu po wymianie tarcz. Nowa tarcza była bardzo blisko zacisku i w momencie gdy pojawiała sie siła działająca na koło to tarcza zaczynała trzeć o zacisk wydając pisk - pilnik, kilka minut roboty i pisku już nie ma :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!