Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ranault Megan Classic 1.6 16V `99


Miki

Rekomendowane odpowiedzi

Samochodzik sprawuje sie bez zarzutu! 102 tys. przebiegu i bez awari.

Oczywiscie oprócz czesci eksplatacyjnych tak jak nieszczesne tłumiki w Renault, no i gumy na drazku stabilizatora. Cewki wszytskie całe i bez zarzutów. Łozyska tylne wymienione - przy 100 tys. zaczeły pokazywac ze tam istnieja. Na szczescie koszt łozyska to tylko 70zł (oczywiscie bez piasty bo po co przepłacac jak mozna wybic łozysko albo wycisnac).

Spalanie około 6,2 litra na 100km. Najmniejsze zanotowane spalanie wyniosło 5,2 litra na 100km.

Oby tak dalej jezdziła Renia i nic sie nie psuło.

Pozdrawiam użytkowników Megane :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kupić hatchbaka '99 z takim silnikiem jak Ty masz, ale gosciu nie chcial zejść z ceny i teraz mam diesla :mrgreen: Co do spalania to chyba przy bardzo ekonomicznej jeździe masz takie wyniki. Bo słyszałem, że ten silniczek jest dynamiczny ale za to potrafi spalić dość znaczne ilości benzyny. Masz komputer pokładowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie średnie spalanie z komputera to 6,7. Mam niestety instalację LPG i większość jeżdżę na gazie, więc nie wiem jak z uczciwością wskazań.

Przejechane 167 kkm i meganka ma wymienione:

rozrząd, pompa wody, amortyzatory, (oleje, opony, klocki, świece i filtry na bieżąco), maglownica, sonda lambda, prawe łożysko z przodu, tłumiki (środkowy i końcowy), plecionka, tarcze hamulcowe, raz szczęki z tyłu, ale za to cewki nigdy nie ruszane (chyba, że na gwarancji) mam 4x Nippon Denso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczerze to sam nie wiem co teraz mam. Powiem tylko jedno, iż miałem wstawioną jakąś taniochę i jechałem dość dynamicznie przez Wa-wę przez jakieś 30 km. Po kolejnym hamowaniu i wjechaniu w kałużę zatelepało tak kierownicą, że myślałem o urwaniu koła. Okazało się, że tygodniowe tarcze powyginały się na wszystkie strony. Warsztat, który je wstawił (sam chciałem tanie) za dopłatą wymienił mi na jakieś markowe, a tamte oddał do reklamacji i od kilku tysięcy km jest OK. Marki, którą mam teraz sobie nie przypomnę, ale świta mi po głowie Lucas. ???

Dopiero od marca tego roku kontroluję i zapisuję producentów podzespołów wymienianych w samochodzie.

W tym przypadku już raczej sknerą na kasę nie będę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
U mnie średnie spalanie z komputera to 6,7. Mam niestety instalację LPG i większość jeżdżę na gazie, więc nie wiem jak z uczciwością wskazań.

Przejechane 167 kkm i meganka ma wymienione:

rozrząd, pompa wody, amortyzatory, (oleje, opony, klocki, świece i filtry na bieżąco), maglownica, sonda lambda, prawe łożysko z przodu, tłumiki (środkowy i końcowy), plecionka, tarcze hamulcowe, raz szczęki z tyłu, ale za to cewki nigdy nie ruszane (chyba, że na gwarancji) mam 4x Nippon Denso.

 

Oczywiście komputer pokładowy w mojej Megan się znajduje i spalanie pokazywane na komputerze zgadza się z faktycznym spalaniem. Czy ekonomiczna poza terenem 140km/h? A w terenie zabudowanym to różnie bywa od natężenia ruchu! Ale raczej ponad dozwolona minimalnie! 8-) Wiec przy tych warunkach 6,2 litra ale oczywiście 98PB benzynki :mrgreen:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Danielossss, ile Cię kosztowała wymiana maglownicy jeśli możesz napisać? Kupowałeś używaną?

 

[moze i sie czepiam... ale do takiego pytania nie ma sensu cytowac calego postu, zwalszcza ze zostal tez w calosci zacytwany jedna wypowiedz wyzej, pozdrawiam DrNO]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ciach!]

 

Moja była regenerowana przez poprzedniego właściciela, ale juz się skończyła.

Jedzie się fatalnie, muszę to pilnie zrobic

 

[ostatni raz (a na pewno nie pierwszy i nie piaty...) prosze Cie jakuc... prosze, nie cytuj 1:1 postu, na ktory odpowiadasz bezposrednio! DrNO]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

jackuc, muszę trochę sprostować, gdyż... nieco mijasz się z prawdą. Co to znaczy że kierownica ci bije? A to, że samochód nie jedzie po torze prostym to też wcale nie musi być przyczyna zużytej maglownicy. Pierwszym i zasadniczym powodem, który kwalifikuje ją do wymiany lub regeneracji jest jej rozszczelnienie i wycieki płynu wspomagania. Następnym duże luzy na listwie zębatej, następnie zgrzyty lub stuki podczas kręcenia kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!