Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

  1. Główna kategoria forum

    1. Forum Ogólne

      Miejsce na ogólna dyskusję, opinie na temat sprawowania się samochodu itp.

      46.4 tys.
      odpowiedzi
    2. Zniżki dla użytkowników

      Dostęp tylko dla członków grupy Użytkownik. Nie masz dostępu ? Przeczytaj regulamin.

      31
      odpowiedzi
    3. Zloty i spotkania

      Informacje o najbliższych zlotach i spotkaniach.

      15.4 tys.
      odpowiedzi
      • Tezur
    4. Offtopic / Fun

      Jak nazwa wskazuje...

      38.5 tys.
      odpowiedzi
    5. 45.5 tys.
      odpowiedzi
    6. 18.3 tys.
      odpowiedzi
    7. Regulaminy

      Zbiór wszystkich regulaminów, instrukcji i zasad pisania w poszczególnych działach.

      4
      odpowiedzi
  2. Dział Techniczny

    1. 47.3 tys.
      odpowiedzi
    2. 76 tys.
      odpowiedzi
    3. 27.5 tys.
      odpowiedzi
    4. 24.6 tys.
      odpowiedzi
    5. 27.5 tys.
      odpowiedzi
    6. 69.2 tys.
      odpowiedzi
    7. 4.7 tys.
      odpowiedzi
    8. 7.5 tys.
      odpowiedzi
    9. 16.1 tys.
      odpowiedzi
    10. 24.2 tys.
      odpowiedzi
    11. 1.7 tys.
      odpowiedzi
    12. 10.1 tys.
      odpowiedzi
    13. 5.1 tys.
      odpowiedzi
    14. Tuning / Renault Sport

      Dział poświęcony modyfikacjom mechanicznym, stylicznym oraz Renault Sport.

      10.8 tys.
      odpowiedzi
    15. LPG

      Wszystkie opinie, problemy, porady związane z instalacjami gazowymi dostępnymi na naszym rynku.

      10.8 tys.
      odpowiedzi
    16. Informacje (wszystkie modele)

      Tutaj umieszczamy wątki dotyczące wszystkich modeli Megane i Scenic.

      2.5 tys.
      odpowiedzi
      • Brak odpowiedzi do wyświetlenia
  3. Pozostałe modele marki Renault

    1. 1.1 tys.
      odpowiedzi
    2. 89
      odpowiedzi
  4. Giełda

    1. Sprzedam   (34492 przekierowań)

      Przeglądaj i dodawaj ogłoszenia.

    2. Kupię / Poszukuję   (11483 przekierowań)

      Potrzebujesz czegoś? Zamieść tutaj swoje ogłoszenie.

    3. Dodaj ogłoszenie   (6486 przekierowań)

  5. Elektroniczna książka pojazdu

    1. 15
      odpowiedzi
  6. Działanie Forum

    1. Działanie Forum

      Uwagi związane z działaniem forum.

      2.5 tys.
      odpowiedzi
  7. English section

    1. General discussion

      Megane - connecting people ;-)

      75
      odpowiedzi
  • Najnowsze posty

    • 1.3 TCe też nie są cudowne. Pewnie widziałeś filmik Dworaczyka z wypalonym zaworem i tłokiem w 1.3 TCe. Niby wina wtrysku. Brak oleju, nagaru olejowego w komorze spalenia, czysto. Może jednostkowy przypadek i o niczym nie świadczy, ale mimo wszystko w 1.2 TCe też wypala tłoki i zawory. To samo się dzieje w niby "dopracowanym" 1.3. Wniosek jest jeden. Renault i ekipa nie umie robić silników. Daleko im do Hondy, czy Toyoty.    Tak, opytmalnym do 1.2 TCe będzie 5W-40 w klasie C3. Nie ma co katować katalizatora trójdrożnego TWC, bo chyba taki w 1.2 TCe siedzi olejem A3/B4 full sapsem. 
    • Nie wiedzieć czemu Renault zalecał lać tego SXR, ale trzeba pamiętać, że w tym czasie Renault rekomendowała Elfa. Owszem, były inne modele oleje od Elfa, ale należy pamiętać, że bardzo dużo jeździło zwykłych 1.6 16V, 1,2 D4F i one jeździły na 5W40. Może producent silnika bał się podwyższonej temperatury pracy oleju ze względu na podgrzewającą moc turbosprężarki i spadek lepkości, który mógłby spowodować szybsze zużycie silnika. Nie zwracano uwagę na układ oczyszczania spalin bo nie było w tych silnikach filtra cząstek stałych. Ujednolicenie gatunku oleju w serwisie do wszystkich silników ułatwiło serwisowanie. Zresztą obecnie jest tak samo - RN17. Ponadto na pewno również w 1.2TCE benzyna dostaje się do oleju, przez co 5W40 wydaje się optymalnym wyborem. Nie wiem co za technologia zastosowana jest w RN17, że pomimo benzyny w oleju zapewnia wystarczającą ochronę. W sumie logiczne, bo w innych markach 0W12 też jest nazywane olejem. Millers: na YT użytkownik Piotr Tester pokazuje co się dzieje z olejami po podgrzaniu do temperatury wrzenia i: Millers, być ze względu na swoje dodatki nie wypada górnolotnie w porównaniu do SXR'a. Gorzej wypadają jednie produkty motula. To, że produkty ich są stosowane w motosporcie w ogóle mnie nie przekonuje bo tam stosowane są inne lepkości, a wymiana oleju jest codziennie. Spełnianie oleju norm VW w cele mnie nie zachęca: są to oleje o obniżonej ochronie silnika. Co do Ravenola: może nie udaje, że jest czymś lepszym od innych. W moim przypadku (1.3 TCE) sprawuje się lepiej niż serwisowy castrol (o zgroza) czy Elf. U mnie napinacz łańcucha nie ma zapadki i po uruchomieniu musi szybko być zbudowane ciśnienie oleju a jednocześnie zachować parametry po rozgrzaniu do temperatury pracy. U mnie przechodzi ten olej ekstremalny test, krótkich odcinków, niedogrzany. Podczas mrozów na korku od wlewu oleju znajdowałem ślady śmietany, podczas gdy na SXR było by zdecydowanie więcej.
    • Tylko 44g to jeszcze nie powinien być zapchany filt DPF. Udało mi się wykasować błąd i wypaliłem w trasie do 0%. 
    • Witam. Dzięki za odpowiedź. Nie podłączyłem tych końcówek z cinchami, bo nie mam żadnych kamer ani czujników. Sprzedawca poradził odłączyć akumulator na 10 min. i to pomogło. Tak dla potomnych🙂.
    • Obojętnie gdzie, dla prądu to nie ma znaczenia.
  • Ogłoszenia

  • Najnowsze filmy

  • Komentarze do filmów

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!