Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

  1. Główna kategoria forum

    1. Forum Ogólne

      Miejsce na ogólna dyskusję, opinie na temat sprawowania się samochodu itp.

      46.4 tys.
      odpowiedzi
    2. Zniżki dla użytkowników

      Dostęp tylko dla członków grupy Użytkownik. Nie masz dostępu ? Przeczytaj regulamin.

      31
      odpowiedzi
    3. Zloty i spotkania

      Informacje o najbliższych zlotach i spotkaniach.

      15.4 tys.
      odpowiedzi
      • Tezur
    4. Offtopic / Fun

      Jak nazwa wskazuje...

      38.5 tys.
      odpowiedzi
    5. 45.5 tys.
      odpowiedzi
    6. 18.3 tys.
      odpowiedzi
    7. Regulaminy

      Zbiór wszystkich regulaminów, instrukcji i zasad pisania w poszczególnych działach.

      4
      odpowiedzi
  2. Dział Techniczny

    1. 47.3 tys.
      odpowiedzi
    2. 76 tys.
      odpowiedzi
    3. 27.5 tys.
      odpowiedzi
    4. 24.6 tys.
      odpowiedzi
    5. 27.5 tys.
      odpowiedzi
    6. 69.2 tys.
      odpowiedzi
    7. 4.7 tys.
      odpowiedzi
    8. 7.5 tys.
      odpowiedzi
    9. 16.1 tys.
      odpowiedzi
    10. 24.2 tys.
      odpowiedzi
    11. 1.7 tys.
      odpowiedzi
    12. 10.1 tys.
      odpowiedzi
    13. 5.1 tys.
      odpowiedzi
    14. Tuning / Renault Sport

      Dział poświęcony modyfikacjom mechanicznym, stylicznym oraz Renault Sport.

      10.8 tys.
      odpowiedzi
    15. LPG

      Wszystkie opinie, problemy, porady związane z instalacjami gazowymi dostępnymi na naszym rynku.

      10.8 tys.
      odpowiedzi
    16. Informacje (wszystkie modele)

      Tutaj umieszczamy wątki dotyczące wszystkich modeli Megane i Scenic.

      2.5 tys.
      odpowiedzi
      • Brak odpowiedzi do wyświetlenia
  3. Pozostałe modele marki Renault

    1. 1.1 tys.
      odpowiedzi
    2. 89
      odpowiedzi
  4. Giełda

    1. Sprzedam   (34494 przekierowań)

      Przeglądaj i dodawaj ogłoszenia.

    2. Kupię / Poszukuję   (11485 przekierowań)

      Potrzebujesz czegoś? Zamieść tutaj swoje ogłoszenie.

    3. Dodaj ogłoszenie   (6487 przekierowań)

  5. Elektroniczna książka pojazdu

    1. 15
      odpowiedzi
  6. Działanie Forum

    1. Działanie Forum

      Uwagi związane z działaniem forum.

      2.5 tys.
      odpowiedzi
  7. English section

    1. General discussion

      Megane - connecting people ;-)

      75
      odpowiedzi
  • Najnowsze posty

    • Kupiłem cztery nowe ori czujniki. Aktywowałem według wskazówek z forum w BCM i Liczniku. Wszystko super działa. To teraz pytanie : w którym miejscu mam dopisać kolejny komplet czujników do kół zimowych ?
    • Nie ma gumowej gruszki pod maską to ma pompę w zbiorniku.
    • Nie chodzi mi cinche . Na zdjęciu zaznaczyłem miejsca w których też trzeba podłączyć wtyczki . Czy ze skrzynki metalowej wszystkie odłączyłeś kable . Zdęcie pokazuje spód skrzynki . U Ciebie powinno być chyba dwie wtyczki plus antenowe .
    • 1.3 TCe też nie są cudowne. Pewnie widziałeś filmik Dworaczeka z wypalonym zaworem i tłokiem w 1.3 TCe. Niby wina wtrysku. Brak oleju, nagaru olejowego w komorze spalenia, czysto. Może jednostkowy przypadek i o niczym nie świadczy, ale mimo wszystko w 1.2 TCe też wypala tłoki i zawory. To samo się dzieje w niby "dopracowanym" 1.3. Wniosek jest jeden. Renault i ekipa nie umie robić silników. Daleko im do Hondy, czy Toyoty.    Tak, opytmalnym do 1.2 TCe będzie 5W-40 w klasie C3. Nie ma co katować katalizatora trójdrożnego TWC, bo chyba taki w 1.2 TCe siedzi olejem A3/B4 full sapsem. Na pewno RN17 o lepkości 5W-30 nie jest olejem do tego silnika. Mimo, że od 3 lat jeżdżę na RN17 i nic się nie dzieje co nie zmienia faktu, że trzeba wrócić na 5W-40.    @szwagier24aAnalizy Ravenola u R2D pokazują, że ich oleje szybko się degradują. Te ich USVO(polimery gwiaździste) to ściema. Testy Piotra Testera są śmiechu warte. Nic nie pokazują ani nic nie wnoszą. On sam się nie odzywa na filmikach, bo wie, że to co on robi to jest nic nie warte. Ja go nawet subskrybuję od kilku lat i czasami coś obejrzę. Kanał powstał tylko dla kasy. U niego Millers EE PERFORMANCE C3 5w40 ma 0,01 mm na suwmiarce w tym jeszcze starym teście co wieszał ciężarek do hantla, więc wynik top topów. Teraz robi inne testy na nowej maszynie które też są nic nie warte.  Jakąś wartość merytoryczną pokazuje tylko R2D, ale on jest naukowcem i ma sprzęt do badania olejów. Niby sprawdza tylko lepkość, KV40 i KV100 nowego i przepracowanego oleju, ale można jakieś tam wnioski wyciągnąć.     Przetestuj sobie RN17 od Millersa https://www.millersoils.pl/produkt/xf-premium-c3-rn-5w30/  Nie zamykaj się na Ravenola. 
    • Nie wiedzieć czemu Renault zalecał lać tego SXR, ale trzeba pamiętać, że w tym czasie Renault rekomendowała Elfa. Owszem, były inne modele oleje od Elfa, ale należy pamiętać, że bardzo dużo jeździło zwykłych 1.6 16V, 1,2 D4F i one jeździły na 5W40. Może producent silnika bał się podwyższonej temperatury pracy oleju ze względu na podgrzewającą moc turbosprężarki i spadek lepkości, który mógłby spowodować szybsze zużycie silnika. Nie zwracano uwagę na układ oczyszczania spalin bo nie było w tych silnikach filtra cząstek stałych. Ujednolicenie gatunku oleju w serwisie do wszystkich silników ułatwiło serwisowanie. Zresztą obecnie jest tak samo - RN17. Ponadto na pewno również w 1.2TCE benzyna dostaje się do oleju, przez co 5W40 wydaje się optymalnym wyborem. Nie wiem co za technologia zastosowana jest w RN17, że pomimo benzyny w oleju zapewnia wystarczającą ochronę. W sumie logiczne, bo w innych markach 0W12 też jest nazywane olejem. Millers: na YT użytkownik Piotr Tester pokazuje co się dzieje z olejami po podgrzaniu do temperatury wrzenia i: Millers, być ze względu na swoje dodatki nie wypada górnolotnie w porównaniu do SXR'a. Gorzej wypadają jednie produkty motula. To, że produkty ich są stosowane w motosporcie w ogóle mnie nie przekonuje bo tam stosowane są inne lepkości, a wymiana oleju jest codziennie. Spełnianie oleju norm VW w cele mnie nie zachęca: są to oleje o obniżonej ochronie silnika. Co do Ravenola: może nie udaje, że jest czymś lepszym od innych. W moim przypadku (1.3 TCE) sprawuje się lepiej niż serwisowy castrol (o zgroza) czy Elf. U mnie napinacz łańcucha nie ma zapadki i po uruchomieniu musi szybko być zbudowane ciśnienie oleju a jednocześnie zachować parametry po rozgrzaniu do temperatury pracy. U mnie przechodzi ten olej ekstremalny test, krótkich odcinków, niedogrzany. Podczas mrozów na korku od wlewu oleju znajdowałem ślady śmietany, podczas gdy na SXR było by zdecydowanie więcej.
  • Ogłoszenia

  • Najnowsze filmy

  • Komentarze do filmów

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!